28.12.11

Pileriini muinasjutt


Orav läks endale uut kodu otsima. Ta jõudis suurde metsa, kus kasvas palju käbisid ja pähkleid ja varsti leidis ta endale ka sobiva õõnsusega pesapuu. Orav kandis pesa talvevarusid täis. See oli tõeliselt vahva mets. Kahju ainult, et orav siin kedagi ei tundnud. Ta otsustas minna sõpru otsima. Varsti kohtas orav tillukest hiirepoega.
“Tere, hiir!” ütles orav. “Ma olen siin metsas alles uus. Saame sõpradeks! Tule mulle õhtul külla!”
Hiir oli kohe nõus. Tal polnudki ühtuks mingeid plaane.
Orav hüples edasi ja kohtus siiliga. Siil oli näljane ja otsis toitu.
“Tere, siil!” ütles orav. “Ma olen siin metsas alles uus. Saame sõpradeks! Tule mulle õhtul külla!”
Siil oli ka nõus. Küsis ainult: “Kes veel tulevad?”
“Ainult väike hiirepoeg. Ma ei tunne veel eriti kedagi,” lausus orav.
“Väga hea. Saangi kõhu täis,” rõõmustas siil.
“Oi-oi-oi,” ehmus orav. “Nüüd läks küll halvasti!” Ta jooksis kähku hiire juurde ja palus: “Hiir, ära sina täna tule. Täna tuleb siil ja ta võib su ära süüa.”
“Ma tulen siis homme,” arvas hiir.
Õhtul tuli siil. Ta oli vahepeal kõhu täis söönud ja hiir ei tulnud talle meeldegi. Koos lasti kukerpalli, mängiti peitust ja noolemängu – siilil olid nooled kaasas, pärast ta torkas need endale selga tagasi. Külaskõik oli väsitav, aga väga lõbus.
Järgmisel päeval saabus hiir. Temaga oli tore võidu joosta, päevalilleseemne kestadega kaugust sülitada ja sabasid taga ajada.
Nii hakatigi oraval külas käima. Ühel päeval siil, teisel hiir.
Kuni ükskord jäi siil tulemata.
“Siil on kadunud!” kurtis ta hiirele, kui see järgmisel päeval tema juurde jõudis. “Läheksin teda otsima, aga ma ei tea, kus ta kodu on.”
Hiir teadis. Hirmu maha surudes juhatas ta orava siili koduni. Siis nad nägid siili.
Siil magas. Sügis oli kätte jõudnud. Orav ja hiir kohendasid siili tekki, et ta talvel ei külmetaks ja läksid orava koju uusi mänge välja mõtlema. Pihlakamarjadega täpsust viskama. Mahalangenud lehtede peal keksu mängima. Esimesest lumest pallidega lumesõda pidama.
Küll kevadel saab jälle ka siiliga mängida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar